05/07/2024
690 680 960

Chciała sprzedać klatkę dla psa, odezwał się oszust. Dobrze, że zadzwonił pracownik banku

Mieszkanka powiatu biłgorajskiego chciała sprzedaż przez Internet klatkę dla psa. Po krótkiej korespondencji z potencjalnym kupcem, weszła w otrzymany link, wypełniła go oczekując na realizację sprzedaży. Na szczęście zadzwonił do niej pracownik banku.

Do policjantów z Biłgoraja zgłosiła się 51-letnia mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która poinformowała o próbie oszustwa podczas sprzedaży internetowej. Kobieta wspólnie z córką pod koniec lipca tego roku zamieściła na portalu internetowym ogłoszenie o sprzedaży klatki dla psa za kwotę 250 złotych.

Niedługo po tym, odezwała się osoba zainteresowana kupnem. Kobieta otrzymała link od firmy kurierskiej, w który kliknęła i wypełniła wymagany formularz. Następnie SMS-em potwierdziła warunki umowy.

Na szczęście otrzymała telefon z infolinii swojego banku z zapytaniem o autoryzację przelewu na kwotę ponad 1400 złotych. Zaskoczona 51-latka z pomocą pracownika banku natychmiast zablokowała płatność i dzięki temu nie straciła swoich pieniędzy.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online

• zanim dokonasz płatności online, upewnij się, że korzystasz z zaufanego serwisu;
• regularnie sprawdzaj swoje konto bankowe i historię transakcji, aby upewnić się, że nie ma na nim nieautoryzowanych transakcji;
• nie stosuj jednego hasła (tego samego) do wszystkich aplikacji, portali, stron w sieci, które tego wymagają;
• sprawdź, czy strona www na której jesteś jest prawdziwa np. czy adres witryny nie zawiera błędów, literówek lub znaków specjalnych;
• nie klikaj w podejrzane linki, które miałyby umożliwić płatności;
• uważnie czytaj powiadomienia z aplikacji Twojego banku, zwłaszcza gdy dotyczą autoryzacji płatności.

Jeden komentarz

  1. Uwaga uwaga link nie był od
    Formy kurierskiej

Dodaj komentarz