03/07/2024
690 680 960

W Lublinie ma powstać kolejnych 11 odcinków dróg dla jednośladów. Ruszają prace przygotowawcze

Przybędzie ścieżek rowerowych na terenie Lublina. Wiele odcinków jest od lat wyczekiwanych przez cyklistów. Będą one m.in. stanowiły połączenie z już istniejącymi trasami.

Środowiska rowerowe od wielu lat zwracają uwagę na liczne problemy z infrastrukturą przeznaczoną dla użytkowników jednośladów. Na terenie Lublina nie brakuje tras rowerowych, które prowadzą donikąd, czy też nie łączą się z innymi drogami. Nie tak dawno Porozumienie Rowerowe wskazywało, że przez ostatnie lata niewiele z obietnic, jakie władze miasta złożyły rowerzystom, udało się spełnić.

Jest jednak szansa, że niebawem znów przybędzie ścieżek rowerowych. Zarząd Dróg i Mostów rozpoczął bowiem postępowanie przetargowe, mające na celu wyłonienie firmy, która zaprojektuje 11 odcinków dróg dla jednośladów.

Jak wynika z dokumentacji, przedłużona ma zostać trasa biegnąca wzdłuż al. Kraśnickiej. Obecnie ciągnie się ona od nowej pętli autobusowej w rejonie ul. Wróbla do skrzyżowania z ul. Roztocze. Ratusz planuje, aby cykliści mogli nią dojechać do ul. Zana. Jednocześnie ma też powstać droga wzdłuż ul. Orkana. Mowa tu o odcinku od ul. Roztocze do ul. Rycerskiej, gdzie kończy się ścieżka prowadząca wzdłuż ul. Armii Krajowej. Obie te ścieżki mają uzyskać też połączenie w ciągu ul. Zwycięskiej.

Droga dla rowerów wraz z przebudową chodnika oraz infrastrukturą przystankową ma też być zrealizowana w ul. Smoluchowskiego na odcinku od
wysokości posesji Smoluchowskiego 1 do ul. Budowlanej i dalej w ciągu ul. Herberta do ul. Dunikowskiego. W tym przypadku cykliści otrzymają połączenie od drogi dla jednośladów biegnącej wzdłuż ul. Wyścigowej i Wrotkowskiej do ul. Zemborzyckiej.

Niewielki, gdyż ok. 200 metrowy odcinek zaplanowano też między al. Tysiąclecia a ul. Podzamcze. Będzie też można przejechać na dwóch kółkach wzdłuż ul. Walecznych, a dokładnie od ul. Podzamcze do al. Andersa. O ponad 3 km rozwinięta ma zostać też sieć dróg dla jednośladów na terenie strefy ekonomicznej na Felinie. Powstaną one wzdłuż ul. Plewińskiego od ul. Grygowej do ul. Spiessa, dalej w ciągu ul. Spiessa do granicy miasta i przy ul. Braci Krausse do ul. Vetterów. Ostatnim odcinkiem ma być ten, przy ul. Sławinkowskiej prowadzący do istniejącej ścieżki przy al. Solidarności.

55 komentarzy

  1. ale z was zj@by

  2. Brakuje mi jedynie infrastruktury rowerowej w samym centrum, na krakowskim przedmieściu, ul. 3 maja, Chopina i lipowej. Jazda tamtędy wiąże się albo ze slalomem do okoła pieszych, lub byciem wymijanym przez samochody z dystansem ok 50cm.

Dodaj komentarz