W Lublinie ma powstać kolejnych 11 odcinków dróg dla jednośladów. Ruszają prace przygotowawcze
15:22 14-05-2024 | Autor: redakcja
![](https://m.lublin112.pl/wp-content/uploads/2022/12/116z18-768x510.jpg)
Środowiska rowerowe od wielu lat zwracają uwagę na liczne problemy z infrastrukturą przeznaczoną dla użytkowników jednośladów. Na terenie Lublina nie brakuje tras rowerowych, które prowadzą donikąd, czy też nie łączą się z innymi drogami. Nie tak dawno Porozumienie Rowerowe wskazywało, że przez ostatnie lata niewiele z obietnic, jakie władze miasta złożyły rowerzystom, udało się spełnić.
Jest jednak szansa, że niebawem znów przybędzie ścieżek rowerowych. Zarząd Dróg i Mostów rozpoczął bowiem postępowanie przetargowe, mające na celu wyłonienie firmy, która zaprojektuje 11 odcinków dróg dla jednośladów.
Jak wynika z dokumentacji, przedłużona ma zostać trasa biegnąca wzdłuż al. Kraśnickiej. Obecnie ciągnie się ona od nowej pętli autobusowej w rejonie ul. Wróbla do skrzyżowania z ul. Roztocze. Ratusz planuje, aby cykliści mogli nią dojechać do ul. Zana. Jednocześnie ma też powstać droga wzdłuż ul. Orkana. Mowa tu o odcinku od ul. Roztocze do ul. Rycerskiej, gdzie kończy się ścieżka prowadząca wzdłuż ul. Armii Krajowej. Obie te ścieżki mają uzyskać też połączenie w ciągu ul. Zwycięskiej.
Droga dla rowerów wraz z przebudową chodnika oraz infrastrukturą przystankową ma też być zrealizowana w ul. Smoluchowskiego na odcinku od
wysokości posesji Smoluchowskiego 1 do ul. Budowlanej i dalej w ciągu ul. Herberta do ul. Dunikowskiego. W tym przypadku cykliści otrzymają połączenie od drogi dla jednośladów biegnącej wzdłuż ul. Wyścigowej i Wrotkowskiej do ul. Zemborzyckiej.
Niewielki, gdyż ok. 200 metrowy odcinek zaplanowano też między al. Tysiąclecia a ul. Podzamcze. Będzie też można przejechać na dwóch kółkach wzdłuż ul. Walecznych, a dokładnie od ul. Podzamcze do al. Andersa. O ponad 3 km rozwinięta ma zostać też sieć dróg dla jednośladów na terenie strefy ekonomicznej na Felinie. Powstaną one wzdłuż ul. Plewińskiego od ul. Grygowej do ul. Spiessa, dalej w ciągu ul. Spiessa do granicy miasta i przy ul. Braci Krausse do ul. Vetterów. Ostatnim odcinkiem ma być ten, przy ul. Sławinkowskiej prowadzący do istniejącej ścieżki przy al. Solidarności.
ale z was zj@by
Brakuje mi jedynie infrastruktury rowerowej w samym centrum, na krakowskim przedmieściu, ul. 3 maja, Chopina i lipowej. Jazda tamtędy wiąże się albo ze slalomem do okoła pieszych, lub byciem wymijanym przez samochody z dystansem ok 50cm.