Sprzedaż spódnicy zakończona utratą 7000 zł
07:36 14-05-2024 | Autor: redakcja
![](https://m.lublin112.pl/wp-content/uploads/2022/06/mobile-phone-791644_1920-768x512.jpg)
Ryccy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 21-letnia mieszkanka powiatu. Kobieta wystawiła na jednym z portali ogłoszeniowych do sprzedaży spódnicę. Osoba zainteresowana zakupem nawiązała kontakt ze sprzedającą poprzez portal na którym wystawione było ogłoszenie. 21-latka otrzymała wiadomość mailową, w której kliknęła w link „potwierdź zamówienie” i została przekierowana na stronę swojego banku. Będąc przekonana, że jest to prawdziwa strona podała dane do logowania. Na tej stronie była również informacja, że skontaktuje się z nią pracownik banku w celu wytłumaczenia dalszej procedury.
– W tym samym czasie do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, który zajmuje się transakcjami z portalem ogłoszeniowym, w którym wystawiła produkt. Fałszywa konsultantka instruowała zawiadamiającą jak ma postępować i poprosiła o podanie kodu BLIK aby zwiększyć limit wypłaty, gdyż przesyłka miała być wysłana za granicę. Oszustka podczas rozmowy prosiła o kolejne kody BLIK do kolejnych weryfikacji. 21-latka posłuchała jej i podała kody BLIK, które autoryzowała. Po podaniu ostatniego kodu konsultantka się rozłączyła i nie można było się z nią skontaktować a strona internetowa przestała działać – informuje aspirant Łukasz Filipek z ryckiej Policji.
Gdy 21-latka zalogowała się do swojego konta zobaczyła, że wypłacono jej oszczędności w bankomacie za pomocą podanych kodów. Kobieta straciła łącznie 7000 złotych.
– Przypominamy o zachowaniu ostrożności podczas transakcji finansowych. Nigdy nie korzystajmy z linków podsyłanych przez nieznajomych. Pamiętajmy, że logując się na podesłaną nam, fałszywą stronę banku umożliwiamy oszustom wykonywanie różnych operacji bankowych na naszych kontach. Nie dajmy się oszukać! Nie wchodźmy w linki z niepewnych źródeł! Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie, porozmawiajmy z tą osobą, zweryfikujmy tą informację. Pracownicy banków nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. W tym celu nie podawaj kodów BLIK obcym oraz nie korzystaj z ich kodów – apeluje aspirant Łukasz Filipek.
PRZECZYTAJ
Parkują jak popadnie, skarżą się mieszkańcy i właściciele sklepów. Do akcji ruszył holownik (foto)
Obecna młodzież nie potrafi myśleć..!!
Udany interes !!
Odkąd to sprzedający ma za darmo obdarowywać kupującego 😁😁😁
Witam nie rozumiem bezradności służb wystarczy żeby tylko wystawili jakiś przedmiot i zaraz oszuści się odezwą Wystawiłem ostatnio 2 przedmioty i od razu potencjalny kupujący(oszust) się odezwał poprosiło wysyłkę nic by nie było w tym dziwnego gdyby to nie była przyczepa!!!