03/07/2024
690 680 960

Sprzedaż spódnicy zakończona utratą 7000 zł

21-letnia mieszkanka powiatu ryckiego straciła 7000 zł. Kobieta za pośrednictwem portalu ogłoszeniowego chciała sprzedać spódnicę. Oszust podający się za osobę zainteresowaną zakupem przesłał link do rzekomego potwierdzenia transakcji i dostawy. Ostatecznie pokrzywdzona podała i autoryzował kody BLIK, dzięki którym oszuści wypłacili jej oszczędności.

Ryccy policjanci prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła 21-letnia mieszkanka powiatu. Kobieta wystawiła na jednym z portali ogłoszeniowych do sprzedaży spódnicę. Osoba zainteresowana zakupem nawiązała kontakt ze sprzedającą poprzez portal na którym wystawione było ogłoszenie. 21-latka otrzymała wiadomość mailową, w której kliknęła w link „potwierdź zamówienie” i została przekierowana na stronę swojego banku. Będąc przekonana, że jest to prawdziwa strona podała dane do logowania. Na tej stronie była również informacja, że skontaktuje się z nią pracownik banku w celu wytłumaczenia dalszej procedury.

– W tym samym czasie do pokrzywdzonej zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika banku, który zajmuje się transakcjami z portalem ogłoszeniowym, w którym wystawiła produkt. Fałszywa konsultantka instruowała zawiadamiającą jak ma postępować i poprosiła o podanie kodu BLIK aby zwiększyć limit wypłaty, gdyż przesyłka miała być wysłana za granicę. Oszustka podczas rozmowy prosiła o kolejne kody BLIK do kolejnych weryfikacji. 21-latka posłuchała jej i podała kody BLIK, które autoryzowała. Po podaniu ostatniego kodu konsultantka się rozłączyła i nie można było się z nią skontaktować a strona internetowa przestała działać – informuje aspirant Łukasz Filipek z ryckiej Policji.

Gdy 21-latka zalogowała się do swojego konta zobaczyła, że wypłacono jej oszczędności w bankomacie za pomocą podanych kodów. Kobieta straciła łącznie 7000 złotych.

– Przypominamy o zachowaniu ostrożności podczas transakcji finansowych. Nigdy nie korzystajmy z linków podsyłanych przez nieznajomych. Pamiętajmy, że logując się na podesłaną nam, fałszywą stronę banku umożliwiamy oszustom wykonywanie różnych operacji bankowych na naszych kontach. Nie dajmy się oszukać! Nie wchodźmy w linki z niepewnych źródeł! Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie, porozmawiajmy z tą osobą, zweryfikujmy tą informację. Pracownicy banków nigdy nie prosi o wypłatę pieniędzy ani wpłatę ich na inne konto. W tym celu nie podawaj kodów BLIK obcym oraz nie korzystaj z ich kodów – apeluje aspirant Łukasz Filipek.

PRZECZYTAJ

Parkują jak popadnie, skarżą się mieszkańcy i właściciele sklepów. Do akcji ruszył holownik (foto)

4 komentarze

  1. piniędzy nima

    Obecna młodzież nie potrafi myśleć..!!

  2. Udany interes !!

  3. Odkąd to sprzedający ma za darmo obdarowywać kupującego 😁😁😁

  4. Obserwator wydarzenia

    Witam nie rozumiem bezradności służb wystarczy żeby tylko wystawili jakiś przedmiot i zaraz oszuści się odezwą Wystawiłem ostatnio 2 przedmioty i od razu potencjalny kupujący(oszust) się odezwał poprosiło wysyłkę nic by nie było w tym dziwnego gdyby to nie była przyczepa!!!

Dodaj komentarz