05/07/2024
690 680 960

Kolejny etap przebudowy ul. Węglarza. Zmiany organizacji ruchu

Budowa przedłużenia ul. Węglarza w dzielnicy Ponikwoda wkracza w kolejny etap. Tym samym od najbliższego piątku (21 czerwca) nastąpi tam zmiana czasowej organizacji ruchu.

W ramach II etapu zmian w organizacji ruchu na ul. Węglarza zostanie utrzymany jeden pas ruchu do jazdy we wszystkich kierunkach. Dodatkowo, na czas prac związanych z robotami sieciowymi w pasie drogowym, nastąpi częściowe zamknięcie chodnika i zatoki postojowej przy ul. Strzembosza.

Zmiany obejmą również obsługę pojazdów komunikacji miejskiej w tym rejonie. Autobusy będą miały możliwość zawracania na skrzyżowaniu ulic: Węglarza – Walecznych – Strzembosza oraz postoju w zatoce przy ul. Węglarza (po stronie sklepu Stokrotka) – jako przystanek końcowy i początkowy. Takie utrudnienia potrwają do połowy sierpnia. W tym czasie drogowcy wykonają przejścia poprzeczne przez ul. Kłopotowskiego siecią ciepłowniczą i siecią wodociągową.

Obecnie na placu budowy prowadzone są roboty we wszystkich branżach, które rozpoczęły się od planowanej ul. Koryzonowej i postępują w stronę skrzyżowania ulic: Węglarza – Walecznych – Strzembosza. Budowana jest kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny oraz usuwane są kolizje elektroenergetyczne niskiego i średniego napięcia. W branży drogowej wykonawca realizuje roboty ziemne, wykopy oraz formowanie i zagęszczanie nasypów. Aktualne zaawansowanie robót dla zadania nadzorowanego przez ZDiM wynosi ponad 2 mln zł. Równolegle LPEC i MPWiK w ramach wspólnej umowy wykonują swoje sieci.

Docelowo powstanie nowa infrastruktura drogowa o łącznej długości około 2,6 km. Przedłużona ul. Węglarza od ul. Walecznych do ul. Trześniowskiej obejmie dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i na części jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu o szerokości odpowiednio 3,5 m i 3 m. Projekt zakłada realizację zaplecza dla transportu publicznego, dwustronnych chodników i ścieżek rowerowych, sygnalizacji i oświetlenia drogowego, a także kanalizacji i sieci.

Nowa infrastruktura drogowa zapewni bezpieczeństwo i komfort pasażerom, kierowcom oraz pieszym. Przedłużenie ul. Węglarza obsłuży ruch drogowy w północno-wschodnim rejonie miasta i zapewni dostęp do miejskiego transportu publicznego. Nowa trasa, wraz z istniejącym fragmentem ul. Węglarza, połączy się z al. Spółdzielczości Pracy i dalej z obwodnicą Lublina oraz trasą S19 w kierunku Białegostoku. Z kolei prowadząc na wschód w kierunku ul. Trześniowskiej, wpłynie na poprawę dostępności stacji kolejowej PKP Lublin – Ponikwoda.

Inwestycję realizuje PBI Infrastruktura S.A. wspólnie z PBI WMB Sp. z o.o. Jej zakończenie planowane jest w październiku 2025 r. Koszt zadania to blisko 49 mln zł. Przedłużenia ul. Węglarza wraz z budową przyległych ulic otrzymało dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Z uwagi na wprowadzenie II etapu zmian w organizacji ruchu na ul. Węglarza, od 22 czerwca br. (sobota) nastąpią zmiany w obsłudze komunikacyjnej tej ulicy. Autobusy będą zawracać na skrzyżowaniu ulic Węglarza – Walecznych – Strzembosza oraz zatrzymywać się w zatoce przystankowej Węglarza 02 usytuowanej przy ul. Węglarza po stronie sklepu Stokrotka. Zatoka Węglarza 02 będzie funkcjonować jako przystanek końcowy i początkowy. Ponadto, na czas budowy, zawieszeniu ulega funkcjonowanie przystanku Węglarza 01, a do obsługi linii nr 31 zostają skierowane wyłącznie pojazdy standardowej długości tj. 12-metrowe.

(Źródło: UM Lublin)

8 komentarzy

  1. Szkoda, że zamiast bezkolizyjnego ronda będą światła i znów stanie w korkach w oczekiwaniu na ich zmianę.

    • Lepszy byłby wiadukt. Albo tunel. Rowerzyści i autobusy robią takie korki, że nie da się przejechać samochodem.

    • Te złamasy przyjeżdżają samochodami. Zastawiają miejsca postojowe, a potem idą na autobus, albo jadą rowerem robić korki. Miasto powinno coś z tym zrobić. A przede wszystkim budować parkingi. Oczywiście bezpłatne.

    • Dokładnie. Widać brak myślenia w zarządzie dróg. Jedyna dzielnica bez świateł będzie nimi zepsuta.

  2. i po co znowu kolejny kawałek miasta dewastowany dwujezdniowymi drogami, na których bezmózgi za kółkiem będą przekraczać dopuszczalną prędkość, generując hałas i niebezpieczne sytuacje? W mieście powinny być ulice jednojezdniowe, poza drogami o charakterze obwodnic

  3. kronikidewelorozwoju

    Pozwólcie, że poprawię:
    „Nowa infrastruktura drogowa zapewni pełne uzbrojenie banków ziemi, które zgromadził tam zaprzyjaźniony dewelo-cfaniak”

  4. Redakcjo!
    Zdanie o zmianie organizacji ruchu jest bez sensu i niezrozumiałe. Jak coś zostanie utrzymane, to znaczy że się nie zmienia.
    Na Węglarza są 2 jezdnie a każda ma 2 pasy w jedną stronę, więc co oznacza „utrzymany jeden pas ruchu do jazdy we wszystkich kierunkach”??
    Zostanie zamknięta jedna jezdnia, a ruch będzie się odbywał drugą w obie strony?
    Poza tym, nie ma na jezdni czy pasie wszystkich kierunków. Są 2.
    Jak w UM są niedojdy, co nie potrafią pisać zrozumiale, to pytajcie!

  5. Zawracania autobusów na tym skrzyżowaniu jest nierealne. Chyba, że jak wcześniej, będą zawracały na Kłopotowskiego. To też tak trzeba napisać, że będą zawracały jak przed remontem.

Dodaj komentarz