05/07/2024
690 680 960

Dwa numery boczne na jednym pojeździe. „Taksówka widoczna na zdjęciach została oznakowana nieprawidłowo” (zdjęcia)

Czytelnik zrobił zdjęcia pojazdu, którym świadczony jest przewóz osób na terenie Lublina i zapytał, czy takie oznakowanie jest prawidłowe. Przedstawicielka Miasta Lublina przesłała do nas informację, z której wynika, że pojazd nie może być w ten sposób oznakowany.

Na jednej z ulic Lublina nasz Czytelnik zrobił zdjęcia osobowego renaulta, której kierowca świadczy usługi przewozu osób. Jak widać na fotografiach, na drzwiach pojazdu znajdują się dwie naklejki z herbem miasta i różnymi numerami bocznymi taksówki. Padło pytanie, czy pojazd jest właściwie oznaczony. O sprawę zapytaliśmy miejskich urzędników.

– Zgodnie z przepisami podjęcie i wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób taksówką wymaga uzyskania odpowiedniej licencji. Przedsiębiorca do wniosku o udzielenie licencji taxi dołącza m.in. wykaz pojazdów, na podstawie którego zostają wydane indywidualne wypisy z licencji oraz zgodnie ze wzorem zostaje nadany numer boczny taksówki. Przepisy ustawy nie zabraniają zgłoszenia tego samego pojazdu przez różnych przedsiębiorców do swojej licencji – wyjaśnia Monika Głazik z Biura Prasowego w Kancelarii Prezydenta Miasta Lublin.

Przedstawicielka Miasta Lublin wyjaśnia, że przepisy uchwały z dnia 25 lutego 2021 r. w sprawie dodatkowych oznaczeń taksówek oraz przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami na terenie miasta Lublin, wskazują, że taksówka powinna być wyposażona w emblematy m.in. z numerem bocznym na przednich drzwiach pojazdu.

– Zgodnie z przepisami ustawy o transporcie drogowym organ, który udziela licencji przeprowadza co najmniej raz na pięć lat kontrole przedsiębiorców posiadających licencję na przewóz osób taksówką. Dodatkowo Straż Miejska, Policja oraz Inspekcja Transportu Drogowego w zakresie własnych kompetencji kontrolują taksówki na terenie miasta i w określonych przypadkach współpracują z Wydziałem Komunikacji. W przypadku naruszenia przepisów w tym zakresie, może być wszczęta procedura administracyjna wobec przedsiębiorcy, który nie przestrzega przepisów wynikających z udzielonej licencji. Taksówka widoczna na zdjęciach została oznakowana nieprawidłowo – dodaje Monika Głazik.

fot. nadesłane

20 komentarzy

  1. skoda ze znaczkiem renault, mysle ze moze miec rowniez dwa numery boczne

    • Jest taki typo, co ma koziołka z Lublina i syrenkę z Warszawy obok siebie. Jeździ od lat i śmieje się z PL prawa

  2. Nie takie rzeczy dzieja sie w boltach czy uberach. Przewozy to firmy zagraniczne, ktore maja gdzies polskue prawo.

  3. Może kierowca jest niewidomy i nie zauważył, że 20 centymetrów obok już jest jedna naklejka?
    Nie można tak pochopnie oceniać!

    • Bezpieczne przewozy

      Jest taki kawał:
      Jedzie bolciarz/uber/freenow 100km/h przez miasto i zatrzymuje go policja. ” No to proszę pana pozamiatane. Przekroczyłeś prędkość 50km/h w terenie zabudowanym.. Zabieramy prawo jazdy na 3 miesiące”
      Kierowca przewozu osób na to: ” Ale ja jestem niewidomy i nie mam prawka ! ”
      Na to policjant: „Aaaa… No to Wlw takim razie przepraszamy, szerokości !”

  4. Za komuny żeby zostać taksówkarzem trzeba było zdać egzamin ze znajomości kodeksu drogowego z topografi miasta i inne, a teraz kaźdy kołek czy zz Buga, czy z Afryki zostaje taksówkarzem i jazda w miasto trzeźwy czy pijany, albo bum na skrzyzowaniach albo jedno i drugie.

    • Przy obecnym poziomie technologii po prostu nie musisz znać topografii miasta. Wpisujesz cel i nawigacja prowadzi cię głosowo – więc po co wkuwać wszystkie ulice na pamięć?
      Kiedyś też orano końmi, ale odkąd są wygodne ciągniki, to się z koni zrezygnowało i nikt za tym jakoś nie płacze…

  5. Marek z Jakubowic tych Murowanych

    Po prostu jedna licencja na Skodę a druga na Renault.

  6. Innowacyjnym „taksówkarzem” na aplikacje może zostać uchodźca już w kwadrans po przybyciu do Polski, zatem taka nieprawidłowość jest chyba małej wagi?

    • To też prawda. Mieli się wziąć za tych kierowców z łapanki, robić lepszą rekrutację i nic.
      O tylu wypadkach taksówek, co przez ostatnie lata boltów/uberów/freenow, się nigdy nie słyszało. I argument, że dużo jeżdżą, więc często są wypadki też nietrafiony, bo taksówkarze również dużo jeździli, kierowcy tirów dużo jeżdżą, autobusów i autokarów też.

  7. moze we dwoch na zmiane jezdza?:D

Dodaj komentarz