Miasto Lublin wygrało elektryczny samochód. Jednak tylko na miesiąc
12:46 05-04-2019 | Autor: redakcja
Do Urzędu Miasta Lublin został dostarczony elektryczny Renault ZOE. Jest to nagroda w konkursie Eco-miasto 2018, w ramach którego stolica naszego regionu zdobyła 1. miejsce w kategorii „Mobilność zrównoważona” oraz „Gospodarka wodna”. W pierwszej kategorii komisja konkursowa doceniła osiągnięcie 30% udziału taboru niskoemisyjnego we flocie transportu publicznego oraz ambitne plany podwyższenia tej liczby do 50%. Zgodnie z ustawą o elektromobilności do 2028 r. miasto ma zapewnić 30-procentowy udział autobusów zeroemisyjnych we flocie użytkowanych pojazdów.
Na chwilę obecną Lublin już teraz spełnia te kryteria. Na nowe autobusy elektryczne i kolejne ekologiczne trolejbusy miasto wydało blisko miliard złotych. Obecnie tabor liczy 123 trolejbusy i jeden autobus elektryczny. W planach jest zwiększenie w ciągu najbliższych czterech lat liczby zeroemisyjnych pojazdów do 201: 135 sztuk trolejbusów i 66 sztuk autobusów elektrycznych. Udział pojazdów elektrycznych w taborze przekroczy wtedy 50%. Łączna długość trakcji trolejbusowej w mieście to około 68 km.
Lublin został nagrodzony również za tworzenie infrastruktury sprzyjającej multimodalności, w tym stałe poszerzanie infrastruktury pieszej i rowerowej. Na dzień dzisiejszy lubelscy rowerzyści mają do dyspozycji około 150 km dróg dla rowerów, tymczasem w 2015 roku ich długość wynosiła 100 km. Niebawem ma przybyć kolejne 15 km.
W ramach nagrody Lublin otrzymał samochód elektryczny. Jednak nie na własność, lecz tylko do testowania przez okres miesiąca. W pełni naładowane baterie zapewniają zasięg pojazdy w granicach 300 km latem i do 200 km zimą. Miasto przymierza się jednocześnie do budowy stacji ładowania samochodów elektrycznych. Tworzony wraz z PGE projekt zakłada montaż 5 stacji o dużej mocy ładowania i 7 stacji o normalnej mocy ładowania.
Wyznaczone zostały już ich lokalizacje. Pierwsze z nich powstaną przy ul. Grottgera, Spokojnej, Chodźki oraz na Placu Wolności i w pobliżu skrzyżowania ul. Zana i Filaretów. Standardowe stacje umieszczone zostaną zaś przy ul. Cmentarnej, Żywnego, Lwowskiej, Tumidajskiego, Popiełuszki, Kaprysowej a także na Placu Dworcowym. Obecnie w Lublinie elektryczne samochody można ładować głównie w centrach handlowych: IKEA przy al. Spółdzielczości Pracy, Atrium Felicity przy al. Witosa oraz Vivo! przy al. Unii Lubelskiej 2.
(fot. UM)
W Lublinie jest zdecydowanie za mało samochodów. Dlatego każdy kolejny cieszy.
Dokładnie, będzie więcej wypadków, a Ty będziesz mógl pisac więcej wypocin.
Nagroda czy reklama a może puchar przechodni (przejezdny)? Żal.pl
Na jednym ładowaniu to prezydent Źuk nie objedzie wszystkich deweloperów , powinno być conajmniej 2 szt.
łojeee ale super przez miesiąc żuk jeżdżąc za darmo do tbv w sprawie górek i innych będzie reklamować samochód
A kto będzie tym autem jeździł?
eko syf
I znowu Franio jako pierwszy ,,,redakcja powinna pomyśleć o ufundowaniu mu nagrody ,np .bezpłatne leczenie u psychoterapeuty
I to jest „nagroda ” …samochód użyczony na miesiac do testów ….śmiech na sali i żenada …to producent powinien zabiegać zeby ktoś zechciał przetestować jego „wyrob ” a nie robi łaskę ze udostępni swoje „cudo”
Dali dzieciom nową zabawkę a ci naiwnie cieszą się klaszcząc w ręce. Moje niewygodne pytania są nadal bez wygodnych odpowiedzi:
1 – czy energia elektryczna do ładowania akumulatorów produkowana jest bez emisji spalin albo poza atmosferą ziemską?
2 – czy bardzo szkodliwe dla środowiska akumulatory produkowane są poza atmosferą ziemską?
3 – gdzie teraz można naładować jednocześnie(!) np. tylko 10 samochodów (a powinno być ich setki albo tysiące)?
Popieram szybki postęp techniczny motoryzacji ale z silnikami spalinowymi!
eko-ściema i tyle,a do tego jeszcze jakieś francuskie gó.wno 🙂
W razie samozapłonu nie polewać wodą,bo „kopnie mocniej”.