01/07/2024
690 680 960

Dzięki tym zmianom na drogach w regionie ma być bezpieczniej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad doświetliła 131 przejść dla pieszych od ubiegłego roku na drogach krajowych w woj. lubelskim. Planowane są kolejne inwestycje w ramach Programu Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej (PBID).

Modernizacja przejść dla pieszych

Na terenie naszego województwa program obejmuje modernizację ponad 500 przejść dla pieszych na drogach krajowych nr 2, 12, 17, 19, 48, 63, 68, 74, 76 i 82. Będą one oświetlone, wyposażone w strefy przejściowe, azyle, dodatkowe znaki oraz dojścia do przejść. Część inwestycji już zrealizowano, a kolejne planowane są w tym i w przyszłym roku.

Zmodernizowano 74 przejścia dla pieszych na DK17 na odcinku Kolonia Siedliszczki – Lubycza Królewska, 18 na DK74 na odcinku Sitaniec – Horyszów i 39 przejść na DK74 na odcinku Annopol – Kraśnik. Obecnie trwają kolejne prace na DK19, DK48, DK63, DK74 i DK76, a wkrótce rozpoczniemy je na DK82.

Nowe rondo

Przebudowy doczeka się także skrzyżowanie DK82 z DW838 w Głębokiem (pow. łęczyński), gdzie powstanie rondo. Rozpoczęcie prac planowane jest jesienią po wydaniu decyzji ZRID. Niedawno podpisano również umowę na modernizację 11 przejść dla pieszych na DK74 między Klemensowem a Płoskiem. W tym roku prowadzone będą prace projektowe.

W tym roku GDDKiA planuje ogłoszenie przetargów na budowę ścieżki pieszo-rowerowej i przejścia dla pieszych na DK2 w Sławacinku Starym oraz budowę chodnika w Jedlance na DK76. Trwają też prace projektowe, związane z poprawą bezpieczeństwa ruchu drogowego na DK76 między miejscowościami Dąbie i Łuków. Wybudowane zostaną zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych, przebudowany system odwodnienia, a na odcinku między Sięciaszką Pierwszą a przejazdem kolejowym w Łukowie, ścieżka pieszo-rowerowa.

Postępy na budowie mostu w Łęcznej

Obecnie trwają prace przy budowie ekranów dźwiękochłonnych w Kalinówce oraz Wierzchowiskach przy S12/S19 między Piaskami a Lublinem, a także mostu na rzece Wieprz, w ciągu DK82 w Łęcznej. Nowa przeprawa powstaje obok istniejącego obiektu, zbudowanego w 1966 roku, który był w złym stanie technicznym.

Most budowany jest po lewej stronie istniejącego, jadąc od Lublina w kierunku Łęcznej. Będzie szerszy od dotychczasowego, z jezdnią o szerokości 7 m, a po obu stronach powstaną ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2,9 m. Zbudowane zostaną też ekrany akustyczne. Odcinek objęty inwestycją ma 455 metrów, przy czym sama długość mostu to ok. 100 m. Nowy obiekt będzie przystosowany do przenoszenia obciążeń do 50 ton.

W ostatnim czasie wykonane zostały podpory obiektu o wysokości 8 metrów i zamontowane dźwigary oraz wybudowany mur oporowy od strony Łęcznej. W tej chwili wykonywane jest deskowanie i zbrojenie płyty ustroju nośnego, a także dojazd do mostu od strony Lublina. Zakończenie prac planowane jest w II połowie 2025 r.

(Źródło: GDDKiA)

10 komentarzy

  1. Na drogach w regionie będzie bezpieczniej, jak zarówno piesi jak i męczennicy motoryzacji nauczą się korzystać se swoich twardych (casami bardzo twardych) dysków.

  2. szczególnie w motyczu przy torach przydatne taki bzdet

  3. Teraz jest już bardzo bezpiecznie. Nie będzie wypadków, pijanych kierowców i wszyscy będą jeździć zgodnie na UE nakazuje 30kmh maksymalnie, a wszyscy dookoła (piesi, rowerzyści…) będą świętymi krowami. Amen.

  4. noo, prydala by sie jeszcze moderniacja pieszych….

  5. Nie doswietliła tylko postawiła latarnie . Na odcinku Piaski Fajsławice jest kilka przejść ale oświetlone jest tylko jedno. Na pozostałych latarnie jako dekoracje chyba.

  6. Zrobili by oświetlenie przejścia u szczytu ul. Wojciechowskiej, nic tam nie widać, auta świecą prosto w oczy bo jest pod górkę, a latarni żadnej, przejście widmo…

  7. Proponuję jeszcze więcej znaków, kolorków, mrugających światełek.

  8. Tym samym doszło do spowolnienia ruchu do 50km/h. Znaków co parę metrów, ale po co przyspieszać do 70km/h jak za chwilę trzeba zwolnić. Przy dużym ruchu nie ma szans na płynną jazdę. Znak 50km/h nie odwołany przez kilometr, choć ma dotyczyć przejścia.

  9. No tak. Te przejścia będą bezpieczniejsze. Kierowcy przyzwyczają się że przejścia są oświetlone i nieoświetlonych nie będą się spodziewać. Tak działa mózg.

Dodaj komentarz